Friday, October 5, 2012


DAP PULAU PINANG :  “PENANG MASTER PLAN”

Penulis terima khabar berita bahawa DAP negeri Pulau Pinang dalam perancangan “penang master plan” untuk PRU 13 ini ingin menyingkir kan bukan sahaja ADUN dari parti kawan2 yang bermasaalah malah lebih dahsyat lagi. DAP negeri Pulau Pinang dikatakan kurang senang dengan Ketua Menteri Lim Guan Eng sendiri dan akan menyingkirkan beliau dari dicalonkan di Pulau Pinang. Takkan pokok goyanga kalau tiada angin yang goncang !

Pemimpin negeri dikatakan cukup tidak berpuas hati dengan pentabiran Ketua Menteri yang dikatakan membelakangkan pemimpin-pemimpin negeri. Bukan sekadar itu , pemimpin DAP negeri juga telah “lose face” dengan cara Lim Guan Eng yang dikatakan telah merampas jawatan Ketua Menteri dari pemimpin negeri pada PRU yang lepas. Nepotism terserlah setelah mereka diarah menerima beliau sebagai Ketua Menteri dari orang atasan parti.

Ketua Menteri Lim Guan Eng kelihatan tersepit dengan kawan-kawan dari parti PKR dan PAS yang tidak dapat menerima cara pentabiran “self centered” beliau dan kawan-kawan dari parti DAP yang memendam geram cara beliau merampas jawatan ketua menteri dari pemimpin negeri.

Nampak gaya Pakatan Rakyat Pulau Pinang ini makin goyah dengan perebutan kuasa dalam mereka serta ketamakan mereka merebut jawatan. Kalau DAP negeri dapat merancang sebegini kepada “the bosses son” apa pule kepada adun-adun “merepek” dan “kurang cerdik” dari parti PKR dan PAS. Mudah sangat lah mereka akan mensabotaj mereka.

Malah penulis juga dengar berita PKR sekarang cuba merekrut pemimpin dari UMNO dengan menjanjikan jawatan Timbalan Ketua Menteri. Nasib karier Dr Mansor ketara bakal jadi noktah titik sehingga PRU ini sahaja.

P/S .. nampak gaya “Melaka reject” bakal terima gelaran baru pula “Penang reject”.. hahaha


Penulis Keris Strike

No comments:

Post a Comment